Tag: 杭州桑拿


Record set as 21 trains running on MRT3 mainline

first_imgTwenty-one train sets have been deployed on the mainline of the Metro Rail Transit Line 3 for the first time in its history, the Department of Transportation said Thursday.(Mark Balmores / FILE PHOTO / MANILA BULLETIN)“This is a product of DOTr and MRT-3’s collaboration to improve the rail line’s service for the riding public. We want to keep our commitment to provide our passengers with the best service they can experience. As Secretary (Arthur) Tugade always says, we owe it to our passengers,” MRT-3 Director for Operations Michael Capati said.According to the DOTr, the MRT-3 management was able to exceed in a span of two days the 20 train sets running and operational recorded on Sept. 14.DOTr Assistant Secretary Goddess Libiran said the maximum capacity of the mainline is now 21 trainsets while the target is up to 24 trainsets.“First time in history po na nakapag-field o nakapaglabas o nakapagpatakbo ang MRT-3 sa mainline ng 21 train sets. Mayroong time in 2016 kung saan may 22 trains na naging operational. Pero out of the 22 operational trains, 20 trains lang ang napatakbo sa mainline,” Libiran shared.(For the first time in history, MRT-3 was able to field 21 train sets on the mainline. There was a time in 2016 where 22 trains are operational, but of these, only 20 trains were running on the mainline)No unloading incident has been recorded in the rail line for the past three months or since the resumption of public transportation under general community quarantine last June 1 in a limited capacity.The overhaul of light rail vehicles and rail replacement works in the entire rail line is part of the massive rehabilitation and maintenance works being done by the Sumitomo-Mitsubishi Heavy from Japan which is expected to be completed in July 2021.Health and safety protocols are being strictly observed inside the train such as observing appropriate physical distancing, wearing of face shield and face mask, no eating, no talking, and no answering of calls on any digital device. SIGN UP TO DAILY NEWSLETTERCLICK HERE TO SIGN-UPlast_img read more


January 2015 User Experience and Web Professionals Events

first_imgIf you’re a user experience professional or a web professional, you know it’s a challenge to keep your skills up-to-date, learn about new methods, and network with fellow web workers. And it takes time to find interesting local events. That’s why I publish a monthly calendar of user experience and web professionals events for southeast Michigan. January 2015 is filled with all kinds of meetups, conferences, learning opportunities, and plenty of networking events. While I don’t attend all the events listed on the calendar, I usually make it to one or two events each week. Hope to see you at one of this month’s events!It’s impossible to include every event, so if you have any to add to the list, share the event info in the comments.Ladies That UX Detroit Happy HourDate: January 6, 2015, 6:00pmLocation: Hopcat Detroit in Detroit, Michigan (map and directions)Cost: Free, pre-registration requiredGet to know your fellow user experience professionals at this month’s Ladies that UX Detroit happy hour. We’ll be talking about money, salary trends in southeast Michigan, and challenges we face in fair and equitable compensation. WordPress 4.1 and Twenty Fifteen ThemeDate: January 12, 2015, 6:30pm to 8:30pmLocation: Bamboo Detroit in Detroit, Michigan (map and directions to Bamboo)Cost: $5.00, pre-registration is requiredFind out what’s new in the last month’s WordPress 4.1 release at the January Metro Detroit WordPress meetup. Learn about the new features, functionality, and the brand new Twenty Fifteen default theme from our meetup leaders, Eric Malcolm, Cam Cecchini, and Deborah Edwards-Onoro who have used and explored the new version and theme. IPV6Date: January 13, 2015, 6:30pm to 8:45pmLocation: Farmington Public Library in Farmington Hills, Michigan (map and directions to Farmington Library)Cost: Free, pre-registration requiredJoin the Michigan!/usr/group (UNIX user group) for an overview of the current status for IPV6 as well as business cases for IPV6. Jim Small, senior architect at AT&T will talk aboutWhy IPV6 is importantWhere IPV6 is being adoptedBenefits of IPV6 adoptionPreditions for what needs to be done to say that IPV6 was adoptedImplementing and configuring IPV6What’s New and What You’ve Been Missing in Adobe Creative CloudDate: January 15, 2015, 6:15pm to 9:15pmLocation: Schoolcraft College, VisTaTech Center in Livonia, Michigan (map and directions to the college)Cost: Free, pre-register with your Adobe IDAdobe evangelist Terry White will kick off the first Detroit InDesign User Group event for 2015 with a presentation about the new features and workflow improvements in Creative Cloud. White will also share the latest innovations in mobile technologies that allow you to start the creative process on a mobile device and refine it to completion on the desktop.January Casual Networking SocialDate: January 15, 2015, 5:00pmLocation: Black Finn Restaurant in Royal Oak, Michigan (map and directions to Black Finn)Cost: Free, pre-registration is required. The January casual networking event hosted by IT in the D, the group for metro Detroit information technology professionals, will be held at Black Finn Restaurant. No cover charge. No speakers. No agenda. Just networking with other IT professionals.Content Marketing for Business 101: Creating Content Your Audience WantsDate: January 21, 2015, 7:00pmLocation: Detroit Regional Chamber in downtown Detroit, Michigan (map and directions to the Chamber)Cost: Free, pre-registration is requiredThe first session in the Social Media Club Detroit 2015 education series features Joanna Dueweke, Community Engagement Specialist at the Detroit Regional Chamber and Associate Editor for the Awesome Mitten.Dueweke will lead a discussion on best practices for engaging with your audience and how to create content that your audience wants and shares with others.CES: What was new, hot, and exciting? Get insights from those who were there!Date: January 26, 2014, 6:00pm to 8:30pmLocation: Nextwave in Troy, Michigan (map and directions to Nextwave)Cost: Free, pre-registration is requiredThis month’s Consumer Electronics Show (CES) brings lots of new product announcements and technologies. And Mobile Monday Detroit’s January meetup will bring together a panel of people from local Michigan firms who attended the conference and will share what they learned about trends and products and their impact on Michigan businesses and more. Share this:Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to print (Opens in new window)Like this:Like Loading…RelatedJanuary 2018 User Experience and Web Professional EventsWhat user experience (UX) and web professional events are happening in southeast Michigan and northwest Ohio? Find out in my monthly events calendar! If you work on the web, you know it’s a challenge to keep your skills up-to-date, learn about new methods, and network with fellow web workers. And…In “Calendar”December 2015 User Experience and Web Professionals EventsNetworking events, proposal writing for Ignite UX Michigan 2016, and happy hours fill this months events from our local meetup groups. If you’re in the metro Detroit or southeast Michigan area, you’ll have great opportunities in December to chat with fellow meetup members while enjoying food and drink. And in…In “Calendar”July 2015 User Experience and Web Professionals EventsA casual meetup about UX methods, WordPress networking event, and learning about the analytics and feedback tool Hotjar are a few of the events you’ll discover in this month’s events calendar. Each month, I compile a calendar of user experience and web professionals events in southeastern Michigan. You’ll find meetups,…In “Calendar”last_img read more


The media in South Africa

first_imgSouth Africa is a media-savvy nation, saturated with print, broadcast and online offerings. (Image: Pixabay)Sections in this article:IntroductionMedia consumersMedia ownersThe futurePress freedomRelated articlesUseful linksIntroductionThe traditional newspaper market is relatively static, but there has been phenomenal growth in the tabloid market. India and China have recorded a similar trend, with newspapers targeted at specific local audiences powering through the readership ranks.There has been significant growth in magazines published by the four major media houses, and by specialist independent publishers. Many of these are international titles, such as Heat, FHM, Elle, GQ, Cosmopolitan and Marie Claire, published under agreement with their international owners.And as in any fast-paced, first world nation, online media is accessed via cellphones, through RSS feeds and via national and international news websites and chat rooms.Local media houses have general and specialised news websites which, in terms of the speed and breadth of their coverage, are on a par with the best in the world.Broadcasting and telecommunications are regulated by the Independent Communications Authority of South Africa (Icasa), which also issues broadcast licences.There are a large number of television stations and channels, covering national, African and international news ranging from politics to hard news, business and celebrity news.Public broadcasting is provided by the state broadcaster, the South African Broadcasting Corporation (SABC), through an annual payment of a TV licence fee.  Free-to-air is provided by commercial broadcaster e.tv and subscription television services – MNet and DStv – are provided by Multichoice. In 2007 Icasa issued licences for four new pay-TV providers set to end Multichoice Africa’s monopoly in the pay-TV market, these are: Telkom Media, On Digital Media (ODM), e.sat and Walk on Water Television, as well as incumbent MultiChoice.Radio commands vast listenerships, with community stations catering to specific target audiences and national stations drawing in people across the country.In its SA Media Facts report for March 2009, OMD Media Direction found that there were 21 daily newspapers, 27 major weeklies, 660 consumer magazines, 735 business-to-business publications, 470 community newspapers and magazines, 92 television stations, 137 radio stations, and over 65 DStv audio channels.Regarding digital media, there were 10.9 internet users per 100 people, 8.5 personal computers per 100 people and 72.4 cellphone subscribers per 100 people. Web pages indexed by Google were estimated at more than 10 billion.International news agencies Bloomberg and Reuters have bureaux in Johannesburg, while the BBC has correspondents in the country. CNBC Africa was launched in South Africa in 2007. Local news services include the South African Press Association and African Eye News.Back to the topMedia consumers According to the 2008B All Media Products Study (AMPS) by the South African Advertising Research Foundation (Saarf), 48.6% of South African’s adult population (over the age of 16) read newspapers, 31.4% read daily papers and 35.4% read weekly papers.For its statistics, Saarf uses the latest Bureau for Market Research (BMR) population estimate, based on the 2001 Census, which puts South Africa’s adult population (over the age of 16) at some 31-million.Mainstream newspaper circulation is fairly flat, according to figures from the Audit Bureau of Circulation of South Africa (ABC). But this is balanced by massive growth in new tabloid-style papers aimed at the mass market.According to ABC figures for the first quarter of 2007, the circulation of newspapers with a traditionally middle-class readership are flat, with the exception of the Mail & Guardian, which went up from 42 000 in the same period of 2006 to 47 000 in 2007. In the period October – December 2008 figures reveal an increase of 12.4%, the newspaper now has 58 258 weekly sales (as against 48 292 in 2006), the highest in its 25-year history.But newspapers with a largely black, working-class readership are booming. The most notable title in this trend is the tabloid Daily Sun, which had an average 508 000 daily sales in the first quarter of 2007, up from 452 000 in the same period of 2006.  Continuing with this trend, in the first quarter of 2009 sales for Daily Sun have increased to 513 291 daily.  City Press was up from 185 000 to 201 000 average weekly sales in 2008, and in 2009 it is circulating at 195 150 weekly sales. However, Beeld sales dropped in 2007 from 105 184 daily sales to 101 972 in 2009.According to the Saarf Amps figures, nearly 22-million watch television, over 25-million listen to the radio, and just under 11-million read magazines. According to figures by digital media consultancy World Wide Worx, 38.5-million South Africans access the internet, or 8% of the total population.State broadcasting channel SABC1 has far and away the highest viewership, at 70.6% of the adult population. This is followed by SABC2 with 60%, e.tv with 57.1%, SABC3 with 47.6%, the main MNet channel with 6.4% and all of the DStv channels with 16.8%.DSTV subscribers reached the 2-million mark in November 2007.Back to the topMedia owners South Africa’s media is dominated by a handful of large corporations, with their interests stretching from newspapers to magazines and the internet. Radio is mostly the domain of the state broadcaster, the SABC, although there is a growing number of community stations.There are three main players in television: the SABC , which has three channels (SABC1, SABC2 and SABC3); the free-to-air broadcaster, e.tv ; and Multichoice , which has sewn up the pay channel market. Its bouquet is large, and it regularly adds new channels.There are plenty of small, independent media houses, which publish magazines as well as in-house and business-to-business journals. But the major media owners are Media24 , Independent News and Media , Avusa , and the Caxton and CTP Group . These four own almost all the major newspapers and community newspapers, most of the consumer magazine titles and a slew of specialist magazines, and have a finger in internet and broadcast pies.Media24 Media24 owns the Daily Sun, the new mass-market tabloid whose success has turned the South African newspaper market on its head.The paper has a daily circulation of over 500 000 and readership of 7.7-million, while Media24’s other dailies have a circulation of over 800 000. The company’s weekly urban newspapers command a circulation of about 1.4-million a week; the community newspaper division accounts for 1.3-million a week.Media24 Magazines publishes more than 60 titles – some jointly with other companies or under licensing agreements with international titles – selling more than 5.9-million magazines a month that are read by more than 8.7-million people.Its space on the internet, 24.com , was set up in 2006 after the merger of two sister organisations, M-Web Studios and Media24 Digital. It provides a range of online services, such as careers, shopping, classifieds, property, health, freemail, instant messaging, blogs and photo albums. Media24 also owns South Africa’s most popular news site, News24.com .Media24’s major dailies and weeklies are Witness, City Press, Beeld, Die Burger, Volksblad, Rapport, Sondag, Son (daily and weekly), Daily Sun, Sunday Sun and Soccer Laduma. It also has publishes a range of community newspapers. The company is owned by Naspers , which owns MIH Group, the owner of MultiChoice.Independent News & Media Independent News and Media owns 14 national and regional newspapers, publishing newspapers in most of the major cities.In Johannesburg, it has the Star, the Saturday Star, Business Report, which is also carried in its morning titles in Durban, Cape Town and Pretoria, and the weekly Sunday Independent, which is sold nationally.In Durban, the Independent Group publishes the Mercury the Daily News, the Post (aimed at the Indian market), the Zulu-language daily Isolezwe, the Independent on Saturday, and the Sunday Tribune. Isolezwe’s huge growth is part of South Africa’s tabloid-newspaper explosion, and the paper launched the world’s first Zulu-language website .In Cape Town, Independent owns the dailies Daily Voice, its tabloid, as well as the Cape Argus and Cape Times, and the weekly Saturday Argus and Sunday Argus. It also has the Diamond Fields Advertiser, which covers Kimberley and the sparsely populated Northern Cape, and Pretoria News in the capital.The company has some presence in the community newspapers and magazines markets.Its internet presence is IOL , which carries news, classifieds and information from all its newspapers.Avusa The flagship publication of Avusa (formerly Johnnic Communications, or Johncom) is the Sunday Times, South Africa’s bestselling Sunday newspaper and one of the country’s largest papers overall.Avusa also publishes the daily morning paper Business Day and weekly magazine Financial Mail, in partnership with Pearson plc, the British company.In Buffalo City in the Eastern Cape, the company publishes the Daily Dispatch, which was edited by Donald Woods from 1965 until his arrest and banning in 1977 for exposing government responsibility for the death of Steve Biko.Other Avusa titles are the Sowetan, Sunday World, the Herald, Weekend Post, Algoa Sun, Ilizwi and Our Times.Its magazine division has titles in the consumer, specialist, business and medical sectors, while Picasso Headline publishes a range of titles and takes care of custom publishing for other organisations.Avusa also has leanings towards broadcast, with a stake in the Home Channel and Summit TV, which are both carried through DStv. Its online presence is strong, with internet sites for many of its newspapers. It also owns the citizen journalism site, Reporter.co.za And it has I-Net Bridge , an electronic provider of data, news and applications to the professional investment community and corporate market.Caxton and CTP Group Caxton’s interests lie mainly in community newspapers and magazines, although it has made some forays into dailies and weeklies, notably with the Citizen and the free paper, Metro Citizen, which is available on Metrobus buses in Johannesburg.Caxton owns 128 newspapers, many of which cover the smaller cities and towns in which the other big media houses have no presence, and 13 magazines.Primedia With its businesses mainly in the advertising and content sectors of the media industry, Primedia is listed on the JSE . The company owns several radio stations, including 702 Talk Radio and 94.7 Highveld Stereo, which broadcast in Gauteng, as well as Cape Town’s 567 AM Cape Talk.Primedia’s online presence is Iafrica.com , and the company also dominates South Africa’s outdoor (billboard) advertising market.M&G Media Although it is a small group, M&G Media must be included in any overview of the South African media. The company published the highly regarded weekly Mail and Guardian, which began life in 1985 as the Weekly Mail, a newspaper that earned international respect for its fearless exposure of apartheid-era abuses. Its target audience remains the more serious reader.The Mail & Guardian was also the first South African – and African – newspaper to have its own website, with its original editors, Irwin Manoim and Anton Harber, launching M&G Online in 1994. The site is now co-owned by internet service provider MWeb.The Mail & Guardian’s ABC (Audit Bureau of Circulation) circulation October-December 2008 is approximately 58 000 weekly sales and its AMPS 2008 readership is 500 000 adults of all races.M&G is the joint owner of M&G Online , along with internet service provider MWeb .M&G Media is 87.5% owned by Newtrust Company Botswana Limited, which is owned by Zimbabwean publisher Trevor Ncube. The London-based Guardian Newspapers Limited holds 10% of the company and minority shareholders make up the rest.MultiChoice M-Net, the subscription television channel, was founded in 1986. The first broadcast, comprising one 12-hour channel, went out in October 1986. Today it has a range of general entertainment and niche channels and broadcasts to over 2-million subscribers in 41 countries across Africa.Its subscriber management division became MultiChoice in 1993 when the customer service divisions split from M-Net. It became MIH Holdings in 1996. The MIH Group is wholly owned by Naspers, the owners of Media24.Its operations include subscriber management services and digital satellite television platforms broadcasting 24 hours a day on its DStv platform.Multichoice currently offers DStv in a variety of packages, these include: DStv Premium, Select, Compact, EasyView, Portuguesa, North Indian and South Indian. Each package provides different entertainment programming and technological innovation.  A range of channels are offered, from video channels to audio channels to radio channels and an affordable monthly subscription is paid according to the choice of package.MultiChoice owns MWeb, the internet services provider that has about 340 000 broadband and dial up customers. MultiChoice also has interests in M-Net/SuperSport. Through Media24 and MIH, Naspers has interests around the world.e.tv E.tv is South Africa’s first private free-to-air television channel. It was launched in 1998 and broadcasts a full-spectrum programming service to 78% of South Africa’s population – the 2008 AMPS figures put its viewership at 17 881 000.The channel is owned by black empowerment group Hosken Consolidated Investments Limited and Venfin Limited.Through its e.news television news service, e.tv broadcasts three English bulletins each night and a daily news and current affairs show, Morning Edition, each morning. E.tv’s prime-time flagship current affairs programmes are 3rd Degree and the 24-hour E-News channel on the DStv digital satellite platform.SABC Established on 1 August 1936 by an Act of parliament, on 1 October 2003 the SABC became a limited liability company wholly owned by the state.Its national radio network comprises 18 radio stations, 15 of which are dedicated specifically to public service broadcasting. These are 11 full-spectrum stations, one in each of the official languages, a cultural service for the Indian community broadcasting in English, a regional community station broadcasting in isiXhosa and English and a community station broadcasting in the !Xu and Khwe languages of the KhoiSan.SABC radio is dominant in South African broadcasting – AMPS indicates that over 78% of South Africa’s adult radio listeners tune in to SABC radio. Its television network comprises four television channels – three free-to-air (SABC1, SABC2 and SABC3) and one pay-TV (SABC Africa) broadcast 24 hours a day on the DStv digital satellite platform.The SABC’s on-line news service, SABCnews.com attracts an average of 600 000 site visits a month.The Government Communication and Information System, GCIS, has a comprehensive list and contacts of the media in South Africa, including foreign media presence and freelance journalists.Back to the top The future The trend in South Africa, as in other developing nations such as India and China, is towards local newspapers for local readers, in a tabloid style.Content is changing, too: it is human interest, focused on the local community, local investigations and often uses local languages. Son, for example, is written in a rough, street Afrikaans.The stories are big on superstition, violent crime and local interest, with little or no sense of the bigger picture and no analysis. In South Africa, the papers falling into this sector are the Daily Sun, Son, Isolezwe, Ilanga and Daily Voice.Overall readership figures are up, according to the latest Amps report. Although the older and more traditional titles may be in some trouble, as they are in the EU and the US, sales figures are rising. There was a 43.18% increase in newspaper circulation between 2002 and 2006 and an increase in the number of tabloid publications.  A further increase to 48.6% between 2007 and 2008 has taken place and tabloid publications are still well ahead.The reasons for this boom have variously been given as an increasing literacy, less political repression, the privatisation of the media, better infrastructure and higher domestic incomes.The Daily Sun leads the fray – it is read by 3 in 10 South African newspaper readers – with sales rising from 71 742 in 2002 to 513 291  in 2009. Launched in 2002, it was the first local tabloid aimed at the black working class. Initially met with disdain by the established press, its huge sales – and the fact that it has made new newspaper readers out of millions of South Africans – have earned it some respect. Its success has been emulated by other papers. Isolezwe, the Zulu-language tabloid, has posted a rise in sales from 34 057 in 2002 to 102 454 in 2009, and has a readership of 655 000.There are also about 200 successful, small, independent papers in South Africa. There have been two attempts at daily free newspapers: the Citizen Metro is available on Metrobus buses in Joburg, while the Times is delivered daily, free of charge to Sunday Times subscribers, of which there are 130 000.Citizen journalism has some way to go. The Times is trying it; and Avusa launched Reporter.co.za, a news website, in January 2006. Written entirely by its readers, to date it has over 3 800 registered reporters who file content on a daily basis.But by far the biggest challenge to the traditional newspaper market is the internet. In South Africa, there are over 36-million cellphones in circulation (although perhaps not that many actual cellphone users), while 3.85-million people have access to the internet.Back to the topPress freedom Press freedom has always been important to South Africans. During the dark days of apartheid, the press was severely restricted.Despite the government’s legislation, harassment and imprisonment, the news was still defiantly reported. Given this history, it is no surprise that freedom of the press was written into the new democratic Constitution.However, according to the Reporters Without Borders‘ Worldwide Press Freedom Index, South Africa’s press freedom ranking is slipping, dropping from 31 in 2005 to 44 in 2006. Evident of some improvement, in 2008 the press freedom ranking picked up to 36.This still puts it in the top 50 countries said to have “genuine press freedom”. Reporters Without Borders surveys 173 countries. It looks at the degree of freedom journalists and news groups have in each country, as well as the efforts made by the various governments to safeguard press freedom.Other African countries in the top 50 include: Namibia (23rd), Mali (31st), Cape Verde (36th) and Mauritius (47th).The South African media is governed by the Broadcasting Act and the Electronic Communications Act, both of which were formulated in the spirit of the Constitution.The print media is not as regulated as broadcast media and there is no clear legislation on how it should behave. The only recourse is the Press Ombudsman of South Africa. Broadcast media is regulated by the two acts, the SABC has its own editorial policy, and Icasa sets out licensing conditions. The internet is difficult to police, although technically it does fall under the two acts.Back to the topWould you like to use this article in your publication or on your website? See Using Brand South Africa material.Related articles The media in South AfricaSouth Africa onlineSouth African televisionRadio in South AfricaSouth Africa’s commercial radio stationsSouth Africa’s public broadcasting radio stationsSouth Africa’s community radio stationsUseful links Audit Bureau of Circulation of South Africa Caxton and CTP Group DStv e.tv Independent Communications Authority of South Africa Independent News and Media Avusa M&G Online Media24 MNet Multichoice Naspers OMD Media Direction Online Publishers’ Association Press Ombudsman of South Africa Primedia  South African Advertising Research Foundation South African Broadcasting Corporation South African Press Association World Wide WorxProspero360 Digital Marketing Agencylast_img read more


Return Fraud’s Growing Impact on Sales, Jobs and Shrink Highlighted in Tenth Annual Report…

first_imgThe Retail Equation, a leader in retail transaction optimization solutions, recently released its 2014 Consumer Returns in the Retail Industry report, which analyzes results from the National Retail Federation’s 2014 annual survey on merchandise returns and the 2012 Canadian Retail Security Survey from The Retail Council of Canada (RCC), to provide insights for North American retailers to help them minimize the effect of return fraud and abuse on their businesses.According to the NRF, merchandise returns in 2014 cost U.S. retailers more than $284 billion in lost sales. In fact, as a company, this would rank second on the Stores Top 100 retailers list—three times the size of the current #2 retailer. Retail fraud and abuse accounted for $10.8 billion to $17.6 billion in the United States, an increase of 20 percent from last year.“For both retailers and consumers alike, it is important to recognize the impact of returns and return fraud on net sales and its contribution to shrink. In the competitive world of retail, these causes of lost profits directly influence retail jobs and consumer prices,” said Mark Hammond, chairman and CEO of The Retail Equation. “The results within this report are designed to generate industry discussion regarding best practices for accepting customer returns and controlling fraud and abuse.”- Sponsor – The extreme loss of profit has the potential to cause retailers to offset the negative business impact by raising prices and reducing costs, which often means a loss of jobs. Last year alone, return fraud had the potential to cost retailers and workers between 382,000 and 620,000 jobs. And the cost to each state is steep. Retail revenue losses are costing states a total of $663 million to $1.076 billion in lost sales taxes.Using figures from the RCC, TRE estimates that annual merchandise return fraud and abuse accounted for $1.2 to $1.7 billion in the Canadian retail industry. Because of the significant retail revenue losses caused by return fraud and abuse, federal and provincial governments are losing a total of $144 to $205 million in sales tax revenues and costing retailers and Canadian workers between 30,000 and 44,000 jobs.In addition to the figures listed above, The Retail Equation’s report provided a number of key findings, including:Examples of Return Fraud—The report showed a 30 percent increase in reports of fraudulent returns made by organized retail groups, from 60.3 percent to 78.2 percent. This shows the need for systems that can discover links between seemingly unrelated returns.Analysis of Return Fraud by Tender Type—Return fraud perpetrated using gift cards and merchandise credits is up 72.7 percent from 2013.  A reminder that all tender types are susceptible to return fraud; therefore, all should be considered when developing a solution for fraudulent and abusive returners.Preventing fraud and abuse is a major challenge, but retailers are also looking to improve the shopping experience and differentiate the consumer experience during the return process. The ability to offer more flexible and lenient returns, while still mitigating the risk of fraud and abuse, is critical.  The Retail Equation can help address such challenges through a return optimization solution called Verify-3®. It is designed to distinguish and deter the one percent of consumers that are fraudulent and abusive, allowing the remaining good 99 percent to shop and return as usual. Stay UpdatedGet critical information for loss prevention professionals, security and retail management delivered right to your inbox.  Sign up nowlast_img read more


a month agoReal Madrid boss Zidane: Being top means nothing

first_imgAbout the authorCarlos VolcanoShare the loveHave your say Real Madrid boss Zidane: Being top means nothingby Carlos Volcanoa month agoSend to a friendShare the loveReal Madrid are top of the table after a 2-0 win over Osasuna.But Zinedine Zidane isn’t getting carried away.”We’re leaders but it means nothing,” Real coach Zidane told the press.”What matters is that we keep going on this track. We have to believe in what we do.”We’ll have complicated times.”Zidane was asked if he was brave to rotate his starting XI, but his response was rather dismissive as he backed his squad.”No,” Zidane said abruptly, “I’m going to count on my 25 [players].”Brave about what? I’m going to count on everyone.” last_img read more


a month agoDench: Losing RVP bigger than Cesc at Arsenal

first_imgTagsTransfersAbout the authorPaul VegasShare the loveHave your say Dench: Losing RVP bigger than Cesc at Arsenalby Paul Vegasa month agoSend to a friendShare the loveFormer Arsenal midfielder Emmanuel Frimpong admits losing Robin van Persie to Manchester United in 2012 was a heavy blow.Frimpong was at Arsenal when star players Cesc Fabregas and Van Persie left the club for Barcelona and United respectively.And he claims he was more disappointed with the Van Persie transfer to United in 2012 than when Fabregas left the club a year earlier.Frimpong told Meta Ratings: “I think I was more disappointed when Robin went to Man United because at that time he was the captain and he was the best player in the Premier League, and losing Robin was much more of a blow than losing Cesc because Robin was bringing goals to the game, he was winning us games.“He was playing really well for us at the time so I feel like he was a big blow at the time, and more than when Cesc left.“These things happen in football, and you can’t control it.“It’s something that is difficult for the club when you have players who are on less than a year’s contract, they want to leave and you want to make money; it makes sense.” last_img read more


AAL to Introduce Low Sulphur Surcharge Ahead of IMO 2020

first_imgzoomIllustration. Image Courtesy: AAL Kobe/ Flickr-Kees Torn under CC BY-SA 2.0 license Singapore-based multipurpose shipping company AAL Shipping revealed its plans to become fully compliant with the new IMO sulphur regulation that comes into effect on January 1, 2020.“Over the past year, we’ve been researching the options available and decided that migration to the use of low sulphur fuel … will best meet the interests of the customers, trades and industries we service globally,” AAL Shipping said.This fuel — with sulphur content of 0.5% or less — comprises variants such as low sulphur fuel oil (LSFO), ultra low sulphur fuel oil (ULSFO) and low sulphur marine gasoil (LS-MGO).As all of the variants are currently more expensive than standard marine fuel, AAL expects significant implications on the economics of its daily operations.“In the multipurpose shipping sector, we know well that one size does not fit all. Therefore, in consideration of the wide variety of cargo and trades that we handle and manage worldwide, we will be implementing various calculation methodologies to fairly share the increased cost of low sulphur fuel usage with our customers,” the company added.According to AAL, the new measure will be implemented from September 1, 2019, as the company starts to prepare its fleet for the low sulphur fuel and begin bunkering same.The purpose of the new regulation is to reduce sulphur oxide (SOx) levels produced across the entire shipping industry, resulting in more sustainable air quality conditions.AAL is joining a number of companies that have already implemented low fuel surcharge as a means of compensating for the rising fuel costs stemming from the 2020 low-sulphur fuel regime. Maersk, CMA CGM, OOCL, HMM, Hapag-Lloyd and MSC are among the companies which have already started introducing the new measures to mitigate their exposure to higher costs.last_img read more


Patched up ferry restores lifeline for First Nation without safe drinking water

first_imgThe Canadian PressSHOAL LAKE, Ont. – A reserve under one of Canada’s longest boil-water advisories has patched up its aging ferry and is lifting its state of emergency after being cut off from the outside world two weeks ago.Shoal Lake 40 First Nation declared a state of emergency after the ferry connecting it to the mainland failed a federal inspection at the end of April.Chief Erwin Redsky says the ferry has been repaired and is back in the water, but only in a limited capacity. Nonetheless, he said, it’s a relief to everyone in the community, especially elders who had been moved when the ferry was pulled out of service.“They’re anxious to get home. A lot of community members are anxiously waiting for the official word,” Redsky said Wednesday. “Any kind of service right now is huge. It’s very, very critical that this ferry is allowed to operate, at least on a restricted-load basis, so we’re very happy.”The community will be watching closely for leaks and the ferry will have to undergo extensive repairs in the fall, he said.Shoal Lake 40 was cut off from the mainland a century ago to build an aqueduct which supplies the city of Winnipeg with fresh water. The reserve, which straddles the Ontario-Manitoba boundary, has no all-weather road and has been under a boil-water advisory for 17 years.When the ferry failed to pass its four-year Transport Canada inspection due to a leaky and rusty hull, people in the community had no access to bottled water, groceries or immediate medical attention.The reserve has been lobbying for years for construction of an all-weather road residents call Freedom Road. The federal government, Manitoba and Winnipeg have chipped in $1 million each for a feasibility study, but there are no firm commitments beyond that.The loss of ferry service was a “wake-up call” for many and highlighted the reserve’s vulnerability without a reliable connection to the mainland, Redsky said.“I think everybody is aware of the long-term solution that needs to be committed to and I think we’re on the right track.”last_img read more


France Wont Use its Veto on the Sahara Gérard Araud

first_imgNew York- Gérard Araud, France’s Ambassador to the United Nations, said in a Tweet on Friday that his country would not use its veto power in the Security Council against any resolution on the Sahara. The French diplomat was apparently answering the Polisario and its supporters, who accused France of its willingness to use its veto to block any resolution that doesn’t take into account Morocco’s interests.“Once for all and I stop here. France has NOT threatened to use its veto directly or not. The last French veto was in the 80s,” the French diplomat said. The UN Security Council is scheduled to vote on the renewal of the MINURSO’s mandate on April 23rd. But as in recent years, France won’t have to use its veto power, since the draft resolution that is being circulated to the Security Council members does not include any provision calling for the extension of MINURSO’s mandate to include a human rights monitoring mechanism, a position that has been defended in recent years by the Polisario and its supporters, mainly Algeria, South Africa and Nigeria.In all likelihood the French Ambassador made this tweet while being sure that the UNSC resolution on the renewal of MINURSO’s mandate will be adopted by consensus as has been the case in recent years.© Morocco World News. All Rights Reserved. This material may not be published, rewritten or redistributedlast_img read more